EVDE UÇAN BALON NASIL YAPILIR


helyum-kullanmadan-ucan-balon-yapimi

Uçan balon yapımı için en kolay yöntem helyum almak ancak bu oldukça pahalı satılan bir ürün.Şimdi size evdeki malzemelerle kolayca ve ucuz bir şekilde uçan balon yapımını anlatacağım . Bu yöntem sayesinde helyum gazının patlama olasılığı teğlikesinden uzak olacağımız gibi çocuğumuzda keyifle uçan balonuyla oynayabilecek.

helyum-kullanmadan-ucan-balon-yapimi
helyum-kullanmadan-ucan-balon-yapimi

Uçan balon malzemeleri:

Karbonat
Sirke
Balon
Şişe
Huni

Balonların içine ikişer kaşık karbonatı balonun ağzına geçirdiğiniz huni yardımıyla koyun.

Daha sonra şişeye bir miktar sirke koyun ve balonu şişeye geçirin. İçindeki karbonatın şişeye dökülmemesine dikkat edin.Yavaş yavaş balonun şiştiğini göreceksiniz.

About Admin-Dilek Özatmaca

44 Yaşında İlkokul Mezunu İzmir’li Evli ve 3 harika evlat Annesi Ev hanımı bir bayanım. Sitemi açmaktaki amacım İnternet’ten görüp beğendiğim Hobi,El işi,Yemekler vb şeyleri sizlere de sunmak. Beni daha fazla tanımak isterseniz sayfa altındaki Ben Kimim? menüsüne bakabilirsiniz.
Sitemi Beğendiyseniz Lütfen Facebook ve diğer Sosyal Ağlar da Paylaşır mısınız?

73 Comments on EVDE UÇAN BALON NASIL YAPILIR

  1. Evde Sirke var, hemen Karbonat almaya gidiyorum,bunu denemem lazım,İnşallah işe yarar. Teşekkürler.

  2. Merhaba Admin… Balon Şişmesede Uçmasada Tüm Sorulara Verdiğiniz Nazik Cevaplar İçin Teşekkür Ederim…

  3. Bu başlığı değiştirin bence insanları -ki buna ben de dahilim- boşuna umutlandırıyor ve uğraştırıyorsunuz. Sırf bunun için karda kışta çarşıya gittim alışveriş yaptım geldim eve yaptım. Sonuç hüsran. Balon biraz şişiyor ama asla uçmuyor. Bulunduğum ilde uçan balon veya helyum gazı bulmak pek mümkün değil ve ben sahne süslemesi için uçan balon istiyordum. Bir umut denedim ama malesef bu sadece balonu şişiriyor. Onu nefesimle çok daha kolay yaparım.

    • Merhabalar
      Dediklerinizde haklısınız fakat malzemeleri almadan öne keşki yazdığım yazıyı ve yorumları okumuş olsaydınız. Videolardan biri bir Öğretmenin okulda yaptığı Helyum gazı ile uçan balon yapmayı öğretiyor ki onda da gördüğümüz gibi etkili olmamış. İnternette hangi siteye bakarsanız bakın bu testi yapıp uçuran olmamış yani bu test benim sitemde Öğretmenlerde denediği için var.

    • Merhaba konunun üzerinden bayaa süre geçmiş. Ama bende herşeyi denedim ama olmamıştı. bugün bir şey daha denedim ve nerede yanlış yaptığımı anladım.. Ben bugün lavabo açıcı soğuk su ve aleminyum parçası kullandım.. ilk denememde su kaynadı balon kocaman oldu balonu bağladım ama uçmadı.. bunun sebebi ise karışım aşırı ısındığı için balona gazla birlikte buharda dolduğu için balonun uçmadığını farkettim.. tekrar aynı işemi denedim bukez lavabo açıcıyı az katıp süreyi uzattım su kaynamadı ama balon şişti balonu bağladım birde baktım balon uçmaya başladı. Ama birkaç saat tavanda durdu ama sonra özelliğini mi yitirdi bilmiyorum odaya girdiğimde yere inmişti.. Ama sonuçta bukez uçan bir balon yapmayı başardım.. :-)

  4. Demiray Demir’in dediğini yetişkinler de yapmamalı. Çünkü çinko ve tuz ruhu tepkimeye girer ortaya bir gaz çıkartırlar. Bu gaz balonu şişirir ancak patlamasına ve çinko tuz ruhu bileşiminin etrafa saçılmasına yol açar. Bu da ciddi zararlar oluşturabilir.

    • Size katılıyorum Mehmet bey.Kimyasal maddeler hakkında fikri olmayan hiç kimse bu tarz deneylerden uzak durmalı. Aksi taktirde ciddi yaralanmalara ve tedavisi mümkün olmayan sonuçlara sebep olabilir.

  5. ucan balon yapmak icin minik minik kesilmis bir miktar cinkoyu sisenin icine at. uzerine bakkaldan aldigin tuzruhunu dok. balonu siseye gecir. veeee yavas yavas sismesini izle. al sana ucan balon.

    • Aman çocuklar bu tarz deneyler tehlikelidir. Çinko ve Tuz ruhu ciddi yaralanmalara sebep olur bu tarz deneyler yetişkinler gözetiminde yapılmalı

  6. balon uçmaz çünkü sirke ve karbonatın birleşmesiyle ortaya helyum gazı çıkmaz. şişmesinin sebebi hidrojen gazıdır. zaten hidrojen, helyum gazı kadar hafif olmadığı için balon uçmuyor.

    • Hidrojen Helyumdan hafiftir. ( en hafif element hidrojendir ). Bu deneyde karbon dioksit gazı çıkar ve karbon dioksit havadan ağır olduğu için balon uçmaz. Ancak gaz yeterince sıcak olursa kısa nir süre balon uçabilir.
      Havanın molekül ağırlığı : 29, helyum 6 , hidrojen 2, karbon dioksit :44.

  7. En güzeli Evde Helyum gazı yapmaya çalışmaktansa balonun içine osurun bakın nasıl uçuyor. Fakat onunda kuralları var. Önce Kuru fasulye yiyecek ve osuruğu sağlam bir arkadaş bulup onu Balonun içine osurması için ikna edeceksiniz. Emin olun Balon Marsa kadar uçacaktır. Ama Dikkat içine sıçarsanız uçmuyor haberiniz olsun :P

    • Hakan bey ne diyeyim size şu an yerlerdeyim :) gülmekten karnıma ağrılar girdi. İnsanın aklına acaba gerçekten uçar mı? diye de gelmiyor değil hani :)

  8. Admin hanım en güzel evde helyum gazı yapılışı uçan balon yapımı sizde anlatılıyor. Fakat bu deneyi ben okulda öğrencilerim ilede yaptığımda balon uçmuyor sadece biraz havada duruyor. Yani uçmaması normal sizin suçunuz değil

  9. Sevgili admin, sevgili arkadaşlar. Öncelikle azminiz için sizleri tebrik ederim, balon şişirmek için bir kimya laboratuvarı kurmadığınız kalmış!

    Öncelikle adminin verdiği yanlış bilgiyi düzeltmek istiyorum, helyum gazı burada yazıldığının aksine yanıcı değildir. Havadan daha hafif olması sebebiyle balon içerisine doldurulduğunda balonun uçmasını sağlar. Saf helyum gazı tıpta, laboratuvarlarda ve dalgıçlar tarafından basınç altında kullanıldığını bilmekteyim. Yalnız sokakta satılan balonların içine yanıcı gaz doldurularak satıldığını ve maalesef yasak olmasına rağmen belediyelerin ve yetkililerin bu duruma göz yumduklarını belirtmek isterim. Onun dışında avmlerde ve baloncularda balonların helyumlu şiştiğini gözünüzle gördüğünüz yelerde gönül rahatlığı ile uçan balon alabilirsiniz.

    Gelelim sizin yönteminize. Arkadaşlar bu şekilde balonlarınız ancak şişer, uçmaz. Artık ne kadar şişer deneyenler görmüştür. Bunun için bir el ya da ayak pompası alın nefesinizi de yormayın, gereksiz atraksiyonlara da girmeyin bence.

    İlla benim balonum uçsun diyorsanız artık bir çok şehirde balon ve parti malzemeleri satan yerler var. Oralardan helyum gazı ile balonlarınızı uçan balon haline getirebilirsiniz. (Yalnız buna dikkat, yalnız helyum balon gazı kullanılmalıdır.) İlla kendim şişireceğim derseniz kullan-at helyum tüplerini öneririm, girin internete rahatlıkla bulursunuz. Alın şişirin.

    Bu arada helyum gazlı lateks balonların havada kalma süresi 8 – 10 saattir. Etkinliğinize yakın saatlerde şişirmenizde fayda vardır.

    Hepinize iyi eğlenceler.

    • Sevgili Baloncuyuz.net samimi ve içten yorumun için çok teşekkürler.Maalesef hazırladığım sayfanın adı Ev de Uçan Balon Yapılışı olsa da yazılan yorumlarda sizinde göreceğiniz gibi balonların uçmadığı yazılıyor. Bu benim ilgimi çeken ya da uyguladığım bir yöntem değil. Okullrda ödev olarak verildiği için Öğrencilere yardımcı olmak için İnternetten toparladığım bilgileri sunarak yardımcı olmak istedim. Yani hadi ev de uçan balon yapalım diye ortaya fikir atan çok kişi olduğunu bende sanmıyorum. Ev de Helyum gazı olmadan uçan Balon yapılamıyorsa eğer Öğretmenler niçin böyle bir şey istesinler onuda henüz anlamış değilim doğrusu.

      • Normal tüp gazı(lpg) ile de çok güzel uçuyo ama dikkatli olmak lazım.Zevk için sağlığımızdan olmayalım.Biz lise öğrencileri yani Anadolu lisesi öğrencileri normal liselerde farklı olarak mesleğe yönelik değil akademik ve geleceğe dair eğitim aldığımız için benim bu deneyi yapmam şart balonlara kamera bağlayıp şehri izleticem.Malum helyumun maliyeti cep yakıyor o yüzden tek çare Lpg.

  10. ulan arkadas tavan falan hep sirke oldu. ne bicim bir anlatim tarzidir bu yaziyi degistirin bari. kesinlikle karbonat dokulmeden nasil sisecek o gariban balon . siddin sene beklesek sismez ille bosalacak. ben baska siteden okudum balonun icindeki karbonati bosaltin diye bi bosalttim heryer sirke oldu. kewinlikle balon sisiyor ama ucmadikdan sonra agizla sisirsekde olur . zahmete girmeyin aq

  11. admin ben deneyi yaptım ama az şişti. Bişe daha dicem karbonatı çay kaşığıylamı yoksa normal kaşıklamı koycaz balonun içine

  12. admin ben deneyi yapım az şişti karbonatı küçük çay kaşığıylamı yoksa normal büyük kaşıklamı koycaz balona

    • Tatlı kaşığı ile dene fakat zaten bu deneyi İnternette videolarını izlediğim de daha henüz uçurabilen olmadığı söyleniyor. Sanırım sadece balonun şişmesini sağlıyor.

        • Ben bu deneyi hiç denemedim. Fakat sizlerle paylaşabilmek için İnternette Evde Uçan Balon Yapma ödevi için videoları araştırdım ve izledim. Hiç bir videoda uçurabileni göremedim. Onun için tam olarak deneyin sonucu hakkında bir bilgim yok

    • Sayfada yazanları deneyin diyeceğim ama hiç bir deneyde daha uçtuğu yazılmamaış.

    • Patlayacağını sanmıyorum zaten bu uçan balon yapımı deney amaçlı kullanılıyor şişeden çıkardığınızda gökyüzünde süzülerek uçacağını sanmıyorum. İnternette hangi siteye baksanız sadece bu uçan balon yapımı sayfasından paylaşılıyor yani farklı bir deney yok

    • Diğer sitelerim farklı kategorilerde fakat sitemde burda detaylı bir gezinti yaparak aradığın bir çok şeyi bulabilirsin yada sitedeki arama kutusuna yazarak ulaşabilirsin Arda

    • Arda internetteki en ayrıntılı uçan balon yapımını anlatan video bu başka bulamadım malesef

  13. merhabalar,

    öncelikle uçan balon yapmayı başaran oldu mu ?

    bu yapılan işlemin vücuda herhangi bir zararı vs olur mu ?

    son sorum hangi sirkeden kullanacağımız önemli mi ?

    teşekkürler

    • Merhabalar
      Yapılan işlemin vücuda bir zararı olduğu konusunda herhangi bir kaynak tarafından belirtilmediğinden bir zararı olup olmayacağını tam olarak bende bilmiyorum. Fakat videoda gördüğünüz gibi konu Fen dersinde işlenmekte olduğundan sanırım zararı yok. Balonun içine yeterli hava girdiğinde balon uçabilirmi inanın bende bilmiyorum. İnternette araştırdığım Uçan Balon Yapma videoları ve deneylerinde gördüğüm kadarıyla helyum gazı kullanılmadan tam olarak balon normal uçan balon kadar etkili olmuyor. Sirke olarak üzüm veya elma sirkesi faretmez.

  14. arkadaş ben denedim birazcik sisti ama ucmadi nasil yapabilirim lutfn yardimci olurmusunuz
    Seyit saygilarimla :-). :-). :-). :-). :-). :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

    • Seyit tam şişme sağlandığı zaman balonun ağzını sıkıca bağlayıp bırakmayı dene bakalım uçacakmı

    • Onun deneyini yapıp yapmadıkları konusunda hiç bir fikrim yok. Şişede havalandığına göre sanırım uçabiliyordur. Bu deneyi yapan arkadaşlar uçup uçmadığı konusunda yorum yazarlarsa çok sevinirim.

    • Merhaba İsmail Bey
      Balonun içindeki karbonat zaten balon şiştikçe içine dökülecektir önemli olan balonu şişeye geçirdiğinizde balon şişenin yan tarafında dursun ve balon şiştikçe karbonat şişedeki sirkeyle yavaşça buluşuyor.Yani başlangıçta karbonat sirkeyle temas etmemeli balon şiştikçe zaten karışacak ve amaç karışımın yava,yavaş oluşması. Sizin ve diğer ziyaretçiler için bir videoda ekledim inceleyebilirsiniz. Kolay gelsin.

  15. çok tşkr edrim .oğlum koca adam oldu ufakken ona sözvermiştim . bi balon alıp bir makara ipe bağlayıp ip bitene kaadr yükseğe bırakacaz diye.15 yıl sonra nihayet hayali gercek olacak. çokmu zor uçan balon almak diyceksiniz. atbiki hayır ama artık piyasada satılmıyo pek.

    • Merhaba İsmail bey
      Çocuklar onlara verilen sözleri hiç unutmadığı gibi verdiğimiz sözleri unutmadığımızı görmekte onları çok mutlu eder. Umarım iyi netice alırsınız ve evladınızla ortak hayalinizi gerçekleştirirsiniz.

Buraya Yorum Yazabilirsiniz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak-Siteniz yoksa Boş bırakın.


*